Hvorfor skal du afsætte tid og penge til at annoncere på sociale medier?

Vi kender alle tendensen. I dag bruger vi som nation og verden nemlig flere og flere timer på de sociale medier. Samtidig kommer der også flere medlemmer på de mange sider.

For enhver virksomhed, så vil det være en fantastisk mulighed for at annoncere. På nettet er der nemlig mange kunder at hente. Her kommer vi fra alle hjørner af verdenen. Der er altså en gylden mulighed for at ramme målgrupper, som ellers aldrig ville have kunnet høre, om hvad I tilbyder.

Men det er ikke bare mængden af mennesker, som gør denne annoncering fordelagtig. Alt lige fra indsamling af data til forhold med kunder er nemlig nye muligheder!

Få mere at vide om din målgruppe

Før i tiden var det svært at finde den rigtige målgruppe. Det kunne også være svært at fokusere sig ind på de helt rigtige mennesker.

I dag er det dog en anden sag. Med fx LinkedIn annoncering skriver folk, hvad deres job er, eller hvilke relevante evner de har. Dette er bare en måde at komme tæt på målgruppen.

Og på Twitter kan du læse tweets og lære mere om dine kunder som personer. Dette inkluderer blandt andet deres hobbyer og de hjemmesider, de besøger. Du har altså en bedre chance for at forstå de mennesker, som du sælger til.

Etabler dig selv som autoritet på dit foretrukne emne

Som virksomhed på de sociale medier har I en unik mulighed. I kan nemlig komme i tæt kontakt med kunderne. Dette kunne man ikke før i tiden, hvor vi bare så navne på firmaer i TV.

Med eksempelvis en side på Facebook dedikeret til jeres ydelser findes der mange fordele. Skulle nogle kunder have spørgsmål, så kan de besvares offentligt. Dette viser, at I er eksperter, og at kunderne kan komme til jer for hjælp.

I har også mulighed for på forskellig vis at kommentere på hændelser ude i verdenen. Dette gør virksomheden mere relevant, og måske kan I kæde jeres navn sammen med disse hændelser.

Vi er dedikere på de sociale medier

Uanset om du vælger at reklamere på Instagram, Facebook eller måske Pinterest, så er brugerne alle sammen vigtige for dig.

Det er de, fordi at brugere på sociale medier ofte er ekstremt dedikerede. Vi scroller flere timer om ugen, og det kan du netop drage fordel af. Med så engagerede brugere, så er der først og fremmest en god chance for, at de ser netop jeres annonce.

Derudover er disse brugere også ofte nytænkende. Når de er det, så vil deres dedikation komme til udtryk på de sociale netværk. Mulige kunder er altså mere tilbøjelige til at undersøge dit brand, hvis det findes på de sociale medier. De behøver ikke være bekendte med jer for at vælge jer frem for konkurrenterne!

Dine konkurrenter er allerede på de sociale medier

Hvis du ikke er på sociale netværk endnu, så er chancerne, at din konkurrence er det. Og skal de virkeligt have lov til at tage alle kunderne fra dig?

Du kan endda fra 2018 se om dine konkurrenter er igang med at annoncere på Facebook ved at kigge på “Information og annoncer” under den enkelte Facebooks sides menu. Det er et tiltag Facebook er kommet med for at dæmme op for spam på platformen.

Nej selvfølgelig ikke. Derfor er det intet tidspunkt så godt som dette øjeblik til at vælge at annoncere på nettet. Alle mulighederne ligger åbne. Og når sider som Facebook har deres helt eget dedikerede reklamesystem, så er mulighederne altså gode.

Så hvad er det lige du venter på? Kom ud på de sociale medier og få fanget de mange kunder, som stadigvæk venter på netop det, som du og din virksomhed tilbyder!

Læs flere tips på AbsolutMarketing.dk.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.